|
||||||
založeno since 1998 |
|
Komuniké: Po malé mediální přestřelce se sešli 5.6. starosta města Chotěboř a předseda
TJ CHS Chotěboř na Městském úřadě v Chotěboři, aby si navzájem vysvětlili
svoje stanoviska k diskutovaným problémům, souvisejícím se zastřešením
zimního stadionu a sousední haly TJ. Oba přednesli svá stanoviska a shodli se
řešení sporných záležitostí napříště jiným způsobem, než mediálním.
Dne 1. 6. 2002 vyšel na stránkách Chotěbořského Couriera článek pana Mgr. Hejtmánka, který očerňuje pracovníky městského úřadu. Je to trend, který nemluví o spolupráci, ale o snaze o rozvrat mezilidských vztahů. Pokusím se proto ve spoušti, kterou po sobě zanechal, udělat trochu jasno. |
|
Polemika na téma granty je v teoretické
oblasti, neboť granty nejsou tak hojné. Jsem zvědav, podá-li TJ žádost o grant kraje
Vysočina Sport pro všechny nebo Drobná údržba sportovišť. Další granty lze
využívat z programů Sapard, ale ty se týkají rozvoje vesnice. Co se týká sportovních hal při gymnáziích, je to záležitost státu. Snahou bývalého ředitele gymnázia bylo halu postavit, město dokonce věnovalo státu pozemek na výstavbu haly. Stavba byla Školským úřadem v Havlíčkově Brodě schválena. Peníze byly již na cestě, ale nedošly. Hala je najednou v jiném městě okresu. K zastřešení zimního stadionu ve Světlé: Město dalo sportovcům asi 6 milionů a sportovci snažte se. A teď k tomu hlavnímu. Město schválilo zhotovení dokumentace a cenu kotvení haly TJ CHS. Do dnešního dne však nedostalo žádnou dokumentaci pro jakékoliv rozhodnutí a požádání o změnu stavby před jejím dokončením u stavebního úřadu. Stavební firma ve snaze dodržet harmonogram však podle projektu provedla pět vrtů na zpevnění základů haly, které jsou diskutabilní z hlediska narušení vlastnických vztahů. Práce po stránce technické jsou zajištěny dobře, investorovi však nebyly dodány podklady pro potřeby schvalovacího řízení. Praxe je však taková, že některé věci, které je třeba řešit za pochodu, se někdy schvalují před dokončením stavby. Pracovníci města tedy neměli co předložit radě města ani stavebnímu úřadu. Stavební úřad nemohl zahájit stavební řízení o změně stavby. TJ CHS nemohla být vyzvána k jednání. Není zde žádný dvojí metr. Jak dál? TJ CHS má možnost stavbu pozastavit. Městu se pozastávka stavby prodraží, protože je smluvně vázáno vyrovnáváním inflace navýšením ceny díla v případě prodloužení termínu dokončení ze strany města. Je to řešení? |
V této souvislosti doporučuji čtenářům podívat
se na státní politiku podpory sportu. Každý si může zalistovat ve stránkách ministerstva pro místní rozvoj (www.mmr.cz) a podívat se tam na rubriku Regionální politika. Pokud to učiní, pochopí, že pokud jdou peníze, tak na Ostravsko a Sokolovsko. Není tam pro nás z čeho vybírat. Níže uvádím pro zajímavost Program podpory sportu z ministerstva školství. Sdružení tam mají možnosti, podpora investice tam však není. Ing. Zdeněk Stejskal, starosta města |
PROGRAMY STÁTNÍ PODPORY SPORTU V ROCE 2003
Část A.
Společné zásady
Občanskými sdruženími, která splňují ustanovení odst. 3 této části jsou vždy: Český svaz tělesné výchovy, Asociace školních sportovních klubů ČR, Autoklub ČR, Česká asociace Sport pro všechny, Česká obec sokolská, Český paralympijský výbor, Český olympijský výbor, Český střelecký svaz, Klub českých turistů, Letecká amatérská asociace ČR, Orel, Sdružení technickýc
h sportů a činností ČR, Unie armádních sportovních klubů ČR a Unie tělovýchovných organizací policie ČR.Část B.
Programy podpory státní sportovní reprezentace a přípravy sportovních talentů
Program I – Státní sportovní reprezentace
Podpora sportovní přípravy reprezentantů v kategoriích dospělých a juniorů a jejich účasti na vrcholných mezinárodních soutěžích (olympijské a paralympijské hry, deaflympiády, mistrovství světa, mistrovství Evropy, Univerziády a odpovídající kvalifikační mezinárodní soutěže) prostřednictvím vybraných sportovních svazů.
Program II – Sportovní centra mládeže
Podpora sportovní přípravy talentovaných sportovců dorostenecké a juniorské kategorie (zpravidla 15 – 19 let, pokud mezinárodní pravidla nestanoví jinak) prostřednictvím vybraných sportovních svazů.
Program III – Sportovní talent
(Podpora je zaměřena především na činnost vybraným jednotlivcům, oddílům, nebo klubům s určením na výcvikové tábory, sportovní materiál a mzdy trenérů. Dále na testování sportovců, kontrolní sportovní srazy, soutěže sportovních tříd, okresní a krajské výběry a jejich sou
těže, republikové výběry mládeže).Program IV – Sportovní třídy
Podpora sportovní přípravy žáků tříd s rozšířeným vyučováním tělesné výchovy na základních školách prostřednictvím vybraných sportovních svazů.
Postup předkládání žádostí:
Část C.
Veřejně prospěšné programy
Program V – Národní program rozvoje sportu pro všechny
Program VI – Údržba a provoz sportovních a tělovýchovných zařízení
2. Podpora udržování a provozování sportovních zařízení sloužících přípravě reprezentantů a sportovních talentů ve vlastnictví, výpůjčce
1) nebo dlouhodobém nájmu občanských sdružení.3. Podpora udržování technických prostředků, strojů a zařízení sloužících ke sportovní činnosti ve vlastnictví nebo dlouhodobém nájmu občanských sdružení.
Program VII – Sport a škola
Podpora školních a studentských sportovních klubů sdružených v Asociaci školních sportovních klubů, České asociaci univerzitního sportu, České asociaci akademických technických sportů a případně dalších.
Program VIII – Sport zdravotně postižených
(O podporu mohou žádat pouze specializovaná sportovní sdružení s republikovou působností, jejichž členská základna je nejméně z 90 % tvořena zdravotně postiženými občany nebo jejich nezbytným doprovodem a provozující převážně paralympijské a deaflympijské sporty).
Postup předkládání žádostí:
Žádosti o poskytnutí státní dotace musí být zpracovány formou projektů na předepsaných formulářích, které jsou k dispozici na MŠMT – samostatné oddělení 52, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 nebo na adrese
http://www.msmt.cz v odkazu tělovýchova od 1. července 2002. Projekty ve dvou vyhotoveních se předkládají tamtéž do 31. října 2002.