Harryho Poslední Novinky | Hlavní strana | CH net | Okénko Městské policie |
Bobtail
Harry Vám nese |
Archív 2003: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 a 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 2004: 1 | 2 | 3 | 4 a 5 | 6 | 7,8,9 | 10,11 | 12 2005: 1 | 2 | 3 | |
|
duben
V roce 2004 |
Reakce a dotazy můžete psát Harrymu do redakce (harry1 zavináč
harry.cz) nebo na radnici starostovi, místostarostovi či tajemníkovi Městského úřadu |
Úřady v kraji Vysočina |
Kam s
ním aneb Odpadová kuchařka |
Odpady produkujeme všichni, někdo více,
někdo méně. Toto je neoddiskutovatelný fakt. Dalším problémem je, jak s nimi
každý z nás naloží. Město
Chotěboř má vytvořen systém sběru a likvidace odpadů, které my, občané,
produkujeme ve svých domácnostech. Na provoz tohoto systému také všichni
přispíváme, a proto je nutné vědět, co nám tento systém umožňuje a jak s odpady
nakládat. Základním
pilířem systému je svoz zbytkového komunálního odpadu z domácností. Ten je
využíván téměř bez výjimek. Záměrně používám název zbytkový - je to proto,
že se jedná o zbytek, který nelze žádným dalším způsobem využít a jeho
vlastnosti nejsou nebezpečné. Pro využitelnou složku komunálního odpadu jsou určena
stanoviště na separovaný sběr. Zde je možné odložit směsný plast, papír a sklo
bílé a barevné. Další částí je velkoobjemný odpad z domácností (třeba
nábytek) na ten jsou určeny velkoobjemové kontejnery přistavované od dubna do října
na stanoviště. Pokud si občan objedná kontejner samostatně, jeho přistavení hradí.
Cena za přistavení v Chotěboři je od 544,50 Kč na 24 hod. Domovní odpad uložený do
kontejneru může být uložen na skládce za úhradu (cca 840 Kč/t) nebo je možná
bezplatná varianta, a to osobně roztřídit odpad z kontejneru ve sběrném dvoře.
Objednávky kontejnerů jsou k dispozici na podatelně městského úřadu nebo přímo v
budově firmy TELES. Na nebezpečné odpady je určen sběrný dvůr v areálu TELES
(bývalé uhelné sklady). S pracovní dobou od 1. 4. do 31. 10. vždy v po, st, pá: 6.00
- 14.00, út a čt 8,30 - 17,00 a každou lichou sobotu: 8.00 - 11.00. V ostatním období
5,30 - 14,00. Zde je samozřejmě možné uložit i využitelný odpad z domácností.
Veškeré odpady z domácností jsou zde ukládány bezplatně dle pokynů správce
sběrného dvora. Za domovní odpad je považováno vše, co souvisí s provozem
domácnosti, např. starý nábytek, umyvadla, WC mísy; naopak vždy je uložení
zpoplatněno u stavebních odpadů, např. suť, střešní krytina, obklady a dlažby.
Veškerý odpad, který je občanem přímo odvezen na skládku je zpoplatněn, a to i v
případě, jedná-li se o odpad z domácnosti. Celý
takto popsaný systém je určen pro všechny občany města. Do tohoto systému se
samozřejmě mohou zapojit i podnikatelské subjekty, ale pouze za úhradu. Citelným
nedostatkem systému je absence kompostárny na biologicky rozložitelný komunální
odpad (BRKO). V letošním roce je v záměru města využít grantové politiky Kraje
Vysočina a kompostárnu vybudovat. Veškeré
další odpady, které jsou produkovány námi občany, zejména stavební sutě,
střešní krytiny, výkopová zemina apod., nejsou považovány za odpad z domácností a
jsou při ukládce na skládku nebo sběrný dvůr zpoplatněny v plné míře. Musím
ale zkonstatovat, že mnoho z nás není ochotno udělat to základní a roztřídit
odpady tak, jak bylo uvedeno. V nádobách na zbytkový odpad se v poměrně velké míře
objevuje využitelný odpad a ve velkoobjemových kontejnerech odpad nebezpečný. Chtěl
bych vás proto požádat o vstřícnost a dodržování zásad nakládání s odpady.
Pomáháme tím přírodě a hlavně sami sobě. Jak jsme třídili v minulých letech: V roce 2002 bylo vytříděno 12,5 kg
tříděného odpadu na občana. V roce 2003 bylo vytříděno 17,5 kg
tříděného odpadu na občana. V roce 2004 bylo vytříděno 22,5 kg
tříděného odpadu na občana. V roce 2004 bylo rozdělení na jednotlivé
komodity a čtvrtletí následující (údaje v tunách): I.
II. III. IV. Celkem Papír 11,6 15,9 18,63 23,86 69,18 Sklo bílé 7,68 11,4 9,8 13,68 42,55 Sklo barevné 11,45 6,2 11,97 11,26 40,9 Plast 12,11 15,9 18,85 17,8 63,0 V prvém čtvrtletí roku 2005 bylo rozdělení
na jednotlivé komodity a čtvrtletí následující (údaje v tunách): Papír 21,02 Sklo bílé 9,55 Sklo barevné 11,21 Plast 18,71 Z
výše uvedených tabulek je patrné, že mnozí z nás jsou velmi dobří třídiči a
množství takto sebraného odpadu narůstá. Chci vám za to poděkovat a doufám, že
ostatní se k nám přidají. Veškeré informace získáte na tel. č.
569 626 640. Ing.
Petr Sodomka, HARMONOGRAM
PŘISTAVENÍ KONTEJNERŮ každý
druhý týden v měsíci od 1. 4. do 31. 10. 2005 Pondělí: 8.00 - 9.00 13.00 - 14.00 ul.Za
Vlasárnou 9.30
- 10.30 14.30 - 15.30 ul. Hromádky z Jistebnice 11.00
- 12.00 16.00 - 17.00 ul. Buttulova (u požární Úterý: 8.00 - 9.00 13.00 - 14.00 ul.
Smetanova 9.30
- 10.30 14.30 - 15.30 ul. Krále Jana 11.00
- 12.00 16.00 - 17.00 ul. Dlouhá (křižovatka Středa: 8.00 - 9.00 13.00 - 14.00 ul. Na
Skřivánku 9.30
- 10.30 14.30 - 15.30 ul. Čs. armády 11.00
- 12.00 16.00 - 17.00 ul. Dr. Rykra (pod 9.30
- 10.30 14.30 - 15.30 ul. Na Chmelnici 11.00
- 12.00 16.00 - 17.00 ul. Slámova Místní
části Pondělí: 14.00 - 15.00 Dobkov 15.30
- 16.30 Počátky 17.00
- 18.00 Příjemky Úterý: 14.00 - 15.00 Klouzovy 15.30
- 16.30 Svinný 17.00
- 18.00 Rankov Středa: 14.00 - 15.00 Hájek 15.30
- 16.30 Střížov 17.00
- 18.00 Bílek Rekreační
oblasti, zahrádkářské kolonie Přistavení kontejneru každou poslední
sobotu v měsících duben až říjen. Břevnická nádrž - strana od Dobkova 8.00 -
9.00 Břevnická nádrž - při trati ČD
(parkoviště) 9.30 - 10.30 Břevnický rybník - cesta u trati ČD 11.00 -
12.00 sv. Anna - stanoviště kontejneru I. 8.00 -
9.00 sv. Anna - stanoviště kontejneru II. 9.30 -
10.30 Kacíře - rozcestí u betonových zábran
11.00 - 12.00 TELES,
s. r. o., Chotěboř Nezapomeňte
zaplatit poplatek za svoz odpadu |
Jak
funguje město, 4. část |
Úředník,
lidu služebník
Městský úřad Zastupitelé
každé čtyři roky přicházejí a odcházejí, úředníci však zůstávají. Jsou to
profesionálové s odborným vzděláním a jejich činnost by neměla být dotčena
změnou politických poměrů na radnici. Tak to předpokládá i zákon o
úřednících, který velmi znesnadňuje výměny a propouštění úředníků. Chce
jim tak dát klid a jistotu, že nebudou ve vleku změn politických poměrů a chce také
zamezit plýtvání veřejnými prostředky, protože průběžné vzdělávání a
zejména zkoušky zvláštní odborné způsobilosti každého úředníka stojí
radnici desítky tisíc korun. Na každou novou disciplínu při změně pracovního
zařazení v rámci úřadu se pak musí skládat další nové zkoušky. Zkoušky
odborné způsobilosti jsou úzce specializované, skládají se většinou
v Institutu pro místní správu v Benešově a ne každý je udělá, protože
jsou opravdu velmi těžké a zkoušející přísní. Úřednických disciplín je
několik desítek, na každou se vážou jiné speciální zákony a na tak malém
úřadě, jako je ten náš, je docela problém, aby každý typ zkoušky měli alespoň
dva lidé a byli tak vzájemně zastupitelní v době dovolené, nemoci, školení
nebo služební cesty. V jakékoliv profesi se setkáváme se
zaměstnanci kvalitními i méně kvalitními, pro úřady to samozřejmě platí také, i
když odborná kvalifikační kritéria jsou zde přísná. Stabilita úřadů je nutná,
ale obtížnost výměny úředníků, její finanční náročnost i problém
s dobrým zapracováním nových lidí někdy vedou k opačnému extrému. Je to
určitá zabydlenost, nepružnost, liknavost, nadřazené chování nebo profesionální
slepota, což vidíme nejen u některých osob na obecních úřadech, ale i na mnoha
úřadech centrálních. Takoví ministři se střídají téměř každý rok, ale stovky
jejich podřízených stále zůstávají a žijí svým vlastním životem. Někteří
ministerští úředníci dokáží přežít i 5 nebo dokonce 10 ministrů, jiní zase
putují z jednoho ministerstva na druhé, z úřadu na úřad, ale státními
úředníky zůstávají po celý život. Před dvěma roky byl na toto téma napsán
zajímavý fejeton s názvem „Vládnou nám lidé, které jsme nevolili“.
V podstatě pak už nežijeme v demokracii, ale v úřednické byrokracii.
V televizi vidíme jenom ministry a občas nějakého poslance, ale úředníky,
kteří zákony ve skutečnosti tvoří, vůbec neznáme a nezná je všechny ani ten
ministr. Nové a
nové zákony, předpisy a vyhlášky, které chrlí naše centrální orgány v rámci nekončící
legislativní smršti, způsobují, že úředníků je potřeba stále více. Snad je to
i jeden ze způsobů vytváření umělé zaměstnanosti, protože většina mladých
lidí dnes chodí studovat ekonomické a manažerské obory, ale pracovní místa pro ně
nejsou. Kdyby nové zákony nekladly na všech úrovních větší nároky na
administrativu, mnoho těchto mladých lidí by zůstalo nezaměstnaných. Starostové,
kteří seděli na radnicích počátkem 90. let, vzpomínají na tuto dobu jako na zlaté
časy, kdy administrativy nebyla ani polovina, snad ani třetina toho, co je dnes. I množství
úředníků zaměstnaných na městských úřadech je vynucené státem a nejde jen
o státní správu, jde i o samosprávu. Složitost výběrových řízení, žádostí o
dotace, administrativy spojené s dotacemi již získanými, požadavky na
statistická data, to vše vytváří obrovský administrativní moloch, který požírá
sám sebe. Obec však je pod přísnou kontrolou a musí všechny administrativní úkoly
plnit v předepsaných lhůtách a předepsaným způsobem, takže z toho není
úniku. Množství úředníků potřebných na radnici pak nevyplývá z potřeb
obce, ale je diktováno požadavky státu. Úředníci
mají na chod města daleko větší vliv, než se zdá na první pohled. Jestliže
rada nebo zastupitelstvo přijímají na každém zasedání desítky usnesení, nemají
čas se s většinou problémů kvalifikovaně seznámit. Musí se proto spolehnout na
odborné stanovisko příslušného úředníka, který podklady pro usnesení připravil.
Každé přijaté usnesení pak zase obnáší spoustu hodin práce. A tato konkrétní
realizace usnesení je už zase převážně na úřednících, vedení města je jenom
kontroluje a není v jeho silách, aby stihlo zkontrolovat všechno. Realizace mnoha
věcí záleží jen a jen na osobní aktivitě a iniciativě toho kterého úředníka.
Pokud by všechny podněty měly vycházet pouze od volených funkcionářů, určitě by
to nestačilo. Na malé obci to možné je, tam ví starosta o každém šustnutí, ale ve
městě velikosti Chotěboře už ne. O spoustě řízení, rozhodnutí a činností,
které v rámci úřadu probíhají, se volení funkcionáři ani nedozví, protože
nejsou v jejich kompetenci. Dobří, spolehliví a aktivní úředníci jsou pro
město hotový poklad. Určitě ovlivňují život ve městě daleko více než
volená samospráva a nemění se tak často, jako volení funkcionáři. Bohužel, platí
to i naopak. Úředníci mohou ovlivňovat chod města a celého regionu i negativně a
samospráva má k dispozici jen omezené prostředky a nepřímé nástroje, jak tuto
situaci korigovat. Od 1. ledna
2003 se Chotěboř dobrovolně stala jednou z 205 obcí z rozšířenou
působností ve státní správě, takzvanou „trojkou“, lidově též „malým
okresem“. Mnoho měst o malý okres usilovalo, některá marně. Jedná se o určitou
prestiž města, o větší pohodlí občanů i o zvýšené tržby místních
obchodníků a živnostníků od občanů, kteří sem přijíždějí na úřad. Počet
úředníků na městském úřadě tím vzrostl prakticky na dvojnásobek. Stát
zvýšené náklady kompenzuje svým příspěvkem, ale pouze částečně, zbytek jde
z naší pokladny. Jedním z nedostatků reformy veřejné správy je i to, že
nejsou žádné tabulky, kolik by pro jednotlivé okruhy státní správy mělo být
úředníků, neexistuje žádná doporučená organizační struktura. Každý
městský úřad si to musí metodou pokusu a omylu nastavit sám. Města nejsou
vzájemně srovnatelná co do velikosti, počtu obyvatel, velikosti správních obvodů
II. a III.stupně, počtu a typu vodotečí, hektarů lesa, orné půdy, rozsahu důlní a
těžební činnosti, rozsahu průmyslové výroby, počtu živnostníků,
nezaměstnaných, sociálních případů, věkové struktury obyvatel, hustoty a třídy
dopravních sítí, počtu registrovaných vozidel, způsobu nakládání s odpady,
atd. Každý městský úřad má proto úplně jinou strukturu a jen velmi obtížně se
spolu srovnávají. Přesto se o srovnání s jinými městy snažíme, objednali
jsme si personální audit, jsme zapojeni do systému řízení jakosti veřejných
služeb CAF, chceme se ve spolupráci s krajským úřadem zapojit i do systému
benchmarkingu (porovnávání) měst a obcí. To vše by mělo napomoci ke stanovení
optimální struktury městského úřadu, která je stále živá a stále se vyvíjí.
Letos zažíváme velký počet kontrol z ministerstev i z krajského úřadu,
jak si plníme své povinnosti. Pokud by některá z kontrol zaznamenala
vážnější problémy, mohly by nám být určité úkony odejmuty a museli bychom na
některé agendy zase jezdit do Havlíčkova Brodu. Po provedení personálního auditu
jsme dokonce byli ředitelkou krajského úřadu napomenuti, že jsme to se snižováním
úřednických míst přehnali. Městský úřad tvoří starosta,
místostarosta, tajemník a zaměstnanci města zařazení do městského úřadu. V čele
městského úřadu je starosta. Jeho personální pravomoci jsou však velmi
omezené. V podstatě přímo řídí pouze tajemníka a stanovuje jeho plat. Počet
úředníků a jejich organizační strukturu stanoví rada města. Městský úřad
vykonává státní správu i samosprávu. Protože většina úředníků provádí
úkony obojího charakteru, je těžké stanovit podíl státní správy a samosprávy.
Odhadujeme, že v Chotěboři je to asi 2:1, úkonů státní správy je zhruba
dvojnásobek. Chtěli bychom to však změnit, stále máme pocit, že se městský úřad
věnuje samosprávným činnostem nedostatečně. Je to však nekonečné dohadování,
jestli má Franta nebo Tonda pracovat tři hodiny denně pro samosprávu a pět hodin pro
státní správu nebo naopak. Na Městském úřadě v Chotěboři pracuje 69
úředníků a dalších administrativních pracovníků. To je výhoda, protože je
všechny známe a všichni se také vejdou do jedné budovy. Většina bývalých
okresních měst zaměstnává kolem dvou až tří set úředníků, tam už je vedení
města všechny znát nemůže.Ve většině měst také sedí v několika různých
budovách, které jsou dost daleko od sebe, někdy i kilometr a více. Takový úředník
se pak se svým starostou nepotká, jak je rok dlouhý, a zná ho jen z fotky
v novinách. Nevýhodou malého počtu úředníků je zase obtížná
zastupitelnost, což se projevuje hlavně v době dovolených, chřipkových
epidemií, vánoc a zvýšeného počtu školení. Teď například probíhají
v Jihlavě školení všech úředníků k rozsáhlé novele správního
řádu, která bude platit od příštího roku, a čekají nás také školení na
nový software, hlavně na novou spisovou službu. Konkrétní struktura našeho
městského úřadu byla zveřejněna v prosincovém čísle Echa i
s čísly dveří a telefonních linek. Úřad se člení na odbory a oddělení,
vedoucím úřadu je tajemník. Tajemníkem Městského úřadu
v Chotěboři je již více než deset let Ing. Jiří Fišera. Někteří
občané si pletou funkci místostarosty a tajemníka. Místostarosta je členem rady a
zastupitelstva, zabývá se samosprávou, zastupuje starostu, je volen, a to hned
nadvakrát. Nejprve občany do zastupitelstva na čtyři roky a pak zastupitelstvem do
své funkce, ze které může být kdykoliv zastupitelstvem zase odvolán. Není-li znovu
zvolen, nejpozději po čtyřech letech končí, stejně jako starosta. Tajemník je
úředník – zaměstnanec, zabývá se spíše státní správou a chodem úřadu jako
takového. Odvolán může být jedině v případě závažného porušení svých
zákonných povinností a se souhlasem ředitelky krajského úřadu. Jednání rady a
zastupitelstva se účastní s hlasem poradním. Může tedy vystoupit
v diskusi, ale nemůže hlasovat. Volby na jeho setrvání ve funkci nemají žádný
vliv. Starosta a místostarosta jsou politické funkce a bývají členy i významnými
funkcionáři politických stran. Naopak, tajemník nesmí politické funkce
vykonávat.Tajemník městského úřadu je odpovědný za plnění úkolů městského
úřadu v samostatné i přenesené působnosti starostovi. Tajemník zajišťuje
výkon státní správy a dále plní úkoly, které mu uložilo zastupitelstvo, rada nebo
starosta. Tajemník stanoví podle zvláštních předpisů platy všem
zaměstnancům, musí však dodržet platné platové tabulky a zároveň se vejít do
částky, kterou mu v rozpočtu města stanovilo zastupitelstvo. Tajemník také
vydává vnitřní směrnice městského úřadu, nevydává-li je rada města. Samospráva nesmí nijak zasahovat do
výkonu státní správy. Zajišťuje pro výkon státní správy podmínky
(kanceláře a jejich vybavení, zaměstnává úředníky, zajišťuje topení,
svícení, úklid, školení, nákup kancelářských potřeb, dopravu, atd.), ale
nemůže se vyjadřovat k přijatým rozhodnutím ani do správního řízení nějak
zasahovat či ho ovlivňovat. Nelze chodit za starostou a domáhat se povolení ke
skácení stromu, když ho příslušný úředník na odboru životního prostředí
odmítne vydat. Nelze se domáhat protekce při jednání na stavebním úřadě apod.
Tyto pravomoci nemá starosta ani tajemník. Pokud občan s rozhodnutím nesouhlasí,
musí se v zákonné lhůtě obrátit na odvolací orgán, což je krajský úřad.
I na kraji funguje zvlášť volená samospráva (hejtman, rada a zastupitelstvo,
dohromady 45 lidí - politiků) a krajský úřad jako takový, což je několik set
úředníků. Pokud si někdo myslí, že nově zvolený starosta nebo hejtman kraje
vymění polovinu úředníků, je na omylu, to prostě nejde. Naše
zákony jsou postaveny tak, že vliv samosprávy na chod úřadu je velmi malý, přestože snad jako jediní v celé Evropě
máme smíšený model veřejné správy. Ten však pouze mate veřejnost, která pak od
vedení města žádá spoustu věcí, které nejsou v jejich pravomoci a občané to
těžce chápou. Je to úplně odlišná pozice než u klasické obchodní společnosti,
kde majitel nebo generální ředitel je téměř neomezeným pánem. Městský úřad se
spíše dá připodobnit ke každému jinému státnímu úřadu, jako je třeba pracovní
úřad, finanční úřad, katastrální úřad, atd. Další odlišností města od
soukromé firmy je vztah k počtu zaměstnanců. Obchodní společnost je zde proto,
aby tvořila zisk, musí tedy minimalizovat své náklady, včetně mzdových. Město
však je veřejnoprávní korporace, která zajišťuje určité veřejné služby.
Snížit počet zaměstnanců pak automaticky znamená omezit rozsah poskytovaných
služeb. Znamená to, že se prodlouží termíny pro vydání rozhodnutí a fronty u
přepážek, že se zkrátí úřední hodiny, že budou ošizeny práce pro samosprávu
ve prospěch státní správy apod. Dále je nutno vidět, že náš městský úřad
vykonává státní správu v rozšířené působnosti i pro dalších 30 obcí
v regionu. A do všech těchto obcí také úředníci musí pravidelně jezdit
na různá místní šetření. Obcí je sice třicet, ale všech jednotlivých vesniček,
tedy místních částí, je hodně přes stovku. A nejsou to jen obecní úřady a
obyvatelé, kterými se zabýváme. Týkají se nás i pole, lesy, vodoteče, povodně,
průmyslové havárie, atd. v celém spravovaném území. Úředníkem
městského úřadu se lze stát pouze po výběrovém řízení na základě veřejné
výzvy. Tajemník města jmenuje pro každé výběrové řízení zvlášť
výběrovou komisi, stanoví kritéria a uchazeči jsou většinou pozváni
k osobnímu pohovoru na úřad. Komise stanoví pořadí, které je doporučením pro
tajemníka (u nižších úředníků) nebo pro radu města (u vedoucích odborů). Ti pak
rozhodnou, koho jmenují. Starosta tady nemá žádné pravomoci, pouze může být
jedním ze členů komise a u vedoucích odborů je jedním z hlasujících
v radě. Mnoha výběrových řízení se však neúčastní vůbec. Poslední
velký nábor úředníků se konal ještě za minulého vedení města v září
2002. V rámci reformy veřejné správy k nám od ledna 2003 přešli někteří
pracovníci dělícího se okresního úřadu. Moc velký zájem o dojíždění do
Chotěboře mezi nimi nebyl, většinou dali přednost Městskému úřadu
v Havlíčkově Brodě, kde to mají doma, mnozí povýšili na krajský úřad do
Jihlavy a zbytek šel raději do Světlé nad Sázavou. Ono se už tenkrát o Chotěboři
proslýchalo, že jsou tady nejmenší platy (nadtarifní složky typu osobní ohodnocení
a mimořádné odměny) a nejvíc práce (nízký početní stav úředníků).
Úředníci na zbývající místa tedy museli být v září 2002 jednorázově
doplněni deseti nováčky a tito nově vyškoleni. Tuto obtížnou etapu zvládl
městský úřad se ctí a bez velkých potíží. Na úřadě tedy nepracují jen
úředníci z Chotěboře a jejích místních částí, ale i z okolních měst
a obcí. Máme zaměstnance například z Havlíčkova Brodu, Přibyslavi, Nové Vsi,
Vísky, Malče, Tisu, Hudče, Vepříkova nebo Dolní Krupé. Pracovní doba některých
z nich je proto vázána i na příjezdy a odjezdy autobusů. Všichni zastupitelé
naopak musí mít trvalé bydliště v Chotěboři. I to je rozdíl mezi samosprávou
a úřadem. Někteří naši úředníci jsou dokonce členy zastupitelstev
v obcích, ze kterých k nám dojíždějí. Úřední dny jsou pondělí a středa
od 8.00 do 11.30 a od 12.15 do 17.00. Proč nejsou všechny dny v týdnu úřední?
Protože úředníci musí mít čas na žádostech, které od občanů dostanou pracovat.
Musí jednat i s jinými úřady a musí kvůli tomu jezdit do Havlíčkova Brodu i
do Jihlavy. Musí také konat místní šetření po městě a v celém Podoubraví.
Mnoho z nich pracuje i na úkolech, které dostávají od rady, zastupitelstva,
starosty nebo místostarosty a i tyto úkoly mají své termíny plnění, protože zase
navazují například na investiční akce města. Také si musí někdy vybrat dovolenou,
jet na seminář či na školení. Mnozí úředníci mají kumulované funkce a ve
zbývajících dnech dělají jinou práci než v pondělí a ve středu. Ve
zbývajících dnech také pracovní doba končí ve 14.00 a v 15.00 se automaticky
zablokují vstupní dveře do úřadu. Kdybychom měli denně zajistit provoz alespoň do
17 hodin, museli bychom přijmout další zaměstnance. Přesto Vás rádi obsloužíme i
v úterý, ve čtvrtek nebo v pátek, ale jen do 14 hodin a bez záruky, že
všichni úředníci budou přítomni. Můžete to však zkusit nebo ještě lépe
předem se telefonicky domluvit, abyste na úřad nešli zbytečně. Zejména
však chci požádat, respektujte polední přestávku od 11.30 do 12.15! I
úředník je jenom člověk, má na přestávku nárok, potřebuje se najíst a na
chvíli si od náporu lidí odpočinout. Nelze dost dobře úřad přes poledne zamknout,
jako to dělají obchody, pošta nebo banky, ale hodně občanů se po úřadě pohybuje
právě v době polední přestávky a nerespektují informaci na vstupních
dveřích. |
Design & Webmaster: JP Data Systems Chotěboř, (c) 2004 |