Harryho Poslední Novinky

Hlavní strana

CH net

Okénko Městské policie

Bobtail Harry Vám nese
novinky z chotěbořské Radnice

Archív 
2003: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 a 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12
2004: 1 | 2 | 3 | 4 a 5 | 6 | 7,8,9 | 10,11 |

radnice3a.jpg (55197 bytes)
Speciální stránka internetového listu Chotěbořský Courier Harry

prosinec
2004

V roce 2003
četlo: 10076

Reakce a dotazy můžete psát Harrymu do redakce (harry1 zavináč harry.cz)
nebo na radnici starostovi, místostarostovi či tajemníkovi Městského úřadu

Úřady v kraji Vysočina

 

Odpovědi na některé ožehavé otázky
Milan Linhart, místostarosta

Na konci roku je zvykem platit staré dluhy, aby se mohl nový rok začít s čistým štítem. Naše radnice nachystala od nového roku určité změny, které je potřeba vysvětlit a včas o nich informovat. Zároveň možná zůstávají nevysvětleny některé staré problémy. Chtěl bych tímto článkem ony záležitosti uzavřít a také slíbit, že v nejbližších dvou letech už bude změn minimálně. Domníváme se, že určitá ekonomická a organizační transformace města je již za námi a nyní nastal čas, aby si vše v klidu sedlo a začalo nést své ovoce. To však neznamená, že nebude co řešit. V roce 2005 bude například středem naší pozornosti územní plán, své podněty a připomínky můžete dávat do 15. ledna. Intenzivně se pracuje na Programu regenerace městské památkové zóny, čekají nás velká výběrová řízení na údržbu zeleně, komunikací apod. Bude třeba navázat kontakty s novým vedením kraje, chceme se aktivně zapojit do práce krajských výborů a komisí, posílit v nich zastoupení Chotěboře. Svazek obcí Podoubraví chystá projekt metropolitní internetové sítě a také my chceme využít druhou polovinu svého funkčního období zejména pro intenzivní shánění různých grantů a dotací. Po společnosti TELES by měla v roce 2005 změnit své sídlo i naše druhá společnost TEREAL. Ale i v areálu TELES nás ještě čeká velmi mnoho práce: postavení nové dílny, vybudování kompostárny a zařízení na zpracování dřeva z městských lesů. Pojďme nyní podrobněji k některým věcem.

Městský úřad.

Prosinec roku 2004 je, doufejme, na dlouhou dobu posledním měsícem velkého stěhování, kterým bude dovršen personální audit. Nové odbory a nová oddělení budou více pohromadě, abychom zajistili efektivní týmovou práci a vzájemnou zastupitelnost jednotlivých úředníků. Ti budou doslova blíže občanům, protože podatelna se stěhuje do přízemí a pokladna spolu s poplatky místo ní do prvního patra, takže také o patro níž. Všechny změny můžete nalézt v příloze tohoto čísla, věříme, že si brzo zvyknete na nové rozmístění kanceláří v budově. Jedinou nepříjemnou změnou bude, že již nenaleznete nepřetržitě otevřené okénko ve vestibulu. Oblíbené kopírovací služby během víkendu pro vás zajistí nově otevřené Informační centrum v Městské knihovně. Stále dokola se opakují dotazy, kolik je na městském úřadě úředníků a co tam všichni dělají. Odpověď je jednoduchá. V převážné míře zajišťují státní správu, která je rok od roku složitější, protože s každým nově přijatým zákonem přibývá i povinností obcím s rozšířenou působností, což je právě Chotěboř. Na tuto činnost dostáváme od státu příspěvek, který náklady na tyto činnosti dostatečně pokrývá, takže město na ně nedoplácí. Naopak, občané i podnikatelé na tom vydělávají, protože nemusejí jezdit do Havlíčkova Brodu a navíc sem jezdí i občané z okolních 30 obcí, kteří při té příležitosti často nechají vydělat i našim obchodníkům. Kdyby konečně jednotlivá ministerstva nastoupila opačný trend a začala administrativu zjednodušovat, mohli bychom i my zeštíhlit městský úřad. To však je zatím v nedohlednu a sluší se našim úředníkům poděkovat, že svoji práci zvládají na dobré profesionální úrovni, i když u nás nemají vytvořeny tak dokonalé podmínky jako ve větších a bohatších městech a musí veškeré úkoly zajišťovat v nižším počtu než ve srovnatelných městech.

Městská policie a pult centrální ochrany.

Činnost městské policie se pod vedením nového ředitele viditelně zlepšila, můžete se o tom pravidelně přesvědčit i na Internetu, kde pan Poděbradský a jeho bobtail Harry zřídili Okénko městské policie s čerstvými zprávami. Daří se nám zlepšovat jejich materiální vybavení a posílili jsme je o jednoho strážníka, abychom omezili přesčasy a zajistili plynulé střídání služeb. Došlo a ještě stále dochází k výrazné personální obměně kolektivu strážníků. Strážníci také získali zbrusu novou služebnu v nových prostorách v přízemí budovy. Zároveň s jejich přestěhováním přestává fungovat pult centrální ochrany, který byl součástí městské policie. Velice nás mrzí, že někteří zdravotně postižení kolegové tímto přicházejí o práci, protože pult centrální ochrany zároveň fungoval jako chráněná dílna. Starý pult ale bylo nutno zrušit z technických důvodů a jeho rekonstrukce by byla příliš nákladná. Navíc, dnes již je nerentabilní, aby podobná zařízení byla v každém městě. I hasiči nebo zdravotní záchranná služba centralizovaly během uplynulého roku své dispečinky do Jihlavy, obdobně se chová i Český Telecom a další. Ostrahu objektů proto bude zajišťovat soukromá bezpečnostní agentura a v Chotěboři bude sídlit pouze její zásahová jednotka. Tím se více uvolní ruce našim strážníkům, kteří byli doposud smluvně vázáni na pult a určitým způsobem to omezovalo jejich pohyb po městě. Město ušetří, protože agentura bude za výhodných podmínek zajišťovat i ostrahu objektů města. Zároveň městu odpadne zodpovědnost za ostrahu cizích objektů a strážníci se budou moci intenzivněji věnovat zajištění pořádku.

Informační centrum.

Městská knihovna otevře od ledna Informační centrum pro turisty i místní občany. Bude se nacházet v nově zrekonstruovaných přízemních prostorách a bude otevřeno denně po celý rok. V pondělí to bude 8 -12 a 13 – 17,30 hod, v úterý až pátek 8 – 12 a 12,30 až 16 hod, v sobotu 8 -12 hod a v neděli 13 – 17 hod. Kromě klasických služeb turistických informačních center bude zajišťovat i kopírování, veřejně přístupný Internet, prodej upomínkových předmětů, prodej vstupenek na kulturní akce i do kina a budou se zde přijímat plakáty pro vylepení. Informační centrum bude čerpat z bohatého zázemí knihovny, ať již jde o literaturu, CD-romy nebo software, bude proto sloužit i potřebám místních občanů a studentů, kteří budou potřebovat cokoliv vyhledat či zjistit. Je na místě poděkovat paní ředitelce Pavlíkové za její velmi iniciativní přístup ke zřízení informačního centra.

Městské muzeum a kino Družba.

Novým ředitelem Městského muzea je od 1.ledna pan Milan Stránský. Mgr. Janků zůstává v muzeu pracovat jako vedoucí oddělení a v podstatě mu zůstane i současná pracovní náplň, pouze už nebude zodpovídat za chod celé příspěvkové organizace po organizační a finanční práce, čímž se mu také trochu více uvolní ruce pro vlastní muzeologickou práci. Činnost této organizace bude podstatně rozšířena, a to o provozování kina Družba, o pořádání kulturních akcí ve městě a pravděpodobně i o výlep plakátů a údržbu nově zřízených plakátovacích ploch. Kancelář ředitele a účetního bude v prvním patře budovy kina. Celé organizaci by spíše slušel název Městské kulturní středisko, ale zatím jsme se nechtěli pouštět do papírové bitvy, která by s přejmenováním byla spojena. Nakonec na názvu až tak nezáleží, důležité bude, aby vše fungovalo. Rádi bychom této nové organizaci dali co nejdříve do vínku nově zrekonstruované kino. Nechceme předbíhat, ale zdá se, že nějaké finance by mohly být v návrhu státního rozpočtu na rok 2005. To by umožnilo prohloubit jeviště, vybudovat kolem něj zázemí pro účinkující, instalovat novou osvětlovací a ozvučovací techniku a vytvořit tak malou divadelní scénu s výsuvným promítacím plátnem. Vlastní kino by pak mohlo získat nový zvuk typu Dolby a také nové sedačky. Sedačky by měly být pohodlnější, ale zároveň o něco menší, aby se zvýšila kapacita sálu. Musí také dojít k výměně elektroinstalace. Bezbariérový přístup a nové toalety jsme vybudovali již letos. Když se vše podaří, budeme zde konečně moci uvítat i více umělců zvučnějších jmen.

Školní jídelna.

Budova školní jídelny je již za hranicí své technické životnosti, původní skelet měl životnost pouze 20 let. Ve špatném stavu je zejména plochá střecha, kterou stále zatéká a musí se znovu a znovu opravovat. Ve stávajících prostorách je stále obtížnější dostát novým a novým hygienickým předpisům. Zastaralé technické vybavení také dost dobře neumožňuje vařit dvě úplně odlišná jídla na oběd. Další bolestí jsou dvě vzájemně odloučená pracoviště, pro která se musí samostatně účtovat. Malá je i kapacita šatny a vlastní jídelny. To vše nás vedlo k tomu, že jsme požádali o finanční prostředky ze státního rozpočtu na rozsáhlou rekonstrukci školní jídelny, v podstatě o postavení jídelny nové. Pokud se vše podaří, stavební práce proběhnou převážně v době prázdnin, ale je jasné, že za dva měsíce se nedá vše stihnout, takže bude nutné počítat i s jistým omezením provozu v letním období.

Bytová výstavba.

Blíží se rok 2007 a na jeho konci skončí i výjimka EU, podle které zatím mohou být stavební práce pro bydlení zařazeny do nižší sazby DPH. Chceme proto i v příštím roce získat dotace ze Státního fondu rozvoje bydlení na zasíťování první etapy výstavby rodinných domků v lokalitě za jatkami. Zatím je hotová studie celé lokality, podle které by tam mělo být i několik typů řadovek, několik velkých parcel určených pro experimentální bydlení, parcely pro smíšenou výstavbu obytných domů s dílnami pro drobné podnikání a parcely různých velikostí pro klasické samostatné rodinné domky. Celkem se uvažuje s osmi typy zástavby v různých modifikacích. Celá lokalita má podle studie kapacitu 126 parcel, ale to je otázka dlouhodobého výhledu. V první etapě se dá zhruba počítat se 30 zasíťovanými parcelami. V příštím roce by také mělo dojít k výstavbě komerční bytovky v ulici Dlouhé, kde by mělo být 16 malometrážních bytů. Zároveň s tím bude v ulici Severní opraven a prodloužen topný kanál a bude se řešit problém parkování v této ulici.

Rekonstrukce ulice Havlíčkova.

Již dva roky požadujeme na kraji Vysočina zahájení rekonstrukce silnice Chotěboř – Havlíčkův Brod. Letos je poprvé v návrhu krajského rozpočtu 15 milionů pro celkovou rekonstrukci ulice Havlíčkova od křižovatky u Čertova stolku až k benzínové pumpě. Zároveň by si položil nové vedení i Český Telecom a zejména VAK potřebuje velmi nutně vyměnit starou kanalizaci a vodovodní řád. Problémem však je finanční spoluúčast města ve výši několika milionů korun, které si vyžádá výstavba nových chodníků a rekonstrukce veřejného osvětlení. Tato ulice je však jednou z hlavních vstupních bran do města a lepší vzhled si určitě zaslouží. Vždyť tam dodnes v některých místech chodníky zcela chybí a místy dokonce roste u silnice tráva a kopřivy! Také poruchovost vodovodního řádu v této ulici je poměrně vysoká.

Další chodníky a komunikace.

Konečně by měla být zahájena dlouho odkládaná výstavba chodníku v ulici Hromádky z Jistebnice, kde je to dnes pro chodce dosti nebezpečné. Chceme nachystat i projektovou dokumentaci pro rekonstrukci komunikace a chodníků u vlakového nádraží, kterou ve spolupráci s Českými drahami plánujeme na rok 2006. Bohužel, na spoustu chodníků a komunikací se opět nedostane. Přednostně musíme řešit komunikace u nových garáží a hlavně u nové bytové výstavby na Morávkovském a v Obolcích. Nutná je i rozsáhlejší oprava před Domem s pečovatelskou službou. Kdyby nějaké finanční prostředky zbyly, určitě by bylo dobré pokračovat v opravách chodníků v ulici Krále Jana, která je s novými obchody stále živější, směrem od náměstí k Herrmannovi.

Skládka, kompostárna, sběrný dvůr.

Velkého pokroku jsme v letošním roce dosáhli v odpadovém hospodářství. Díky iniciativě zaměstnanců TELES, s využitím některých grantů z Fondu Vysočiny a díky zapojení města do systému EKO-KOM máme v areálu po bývalých Uhelných skladech vybudován sběrný dvůr, ve městě přibyly nádoby na separovaný odpad a máme úspěšně za sebou i rekultivaci skládky v hodnotě téměř 27 milionů korun. Bude to však zároveň znamenat zákaz přístupu občanů na skládku. Tam se bude přímo vozit jen velkoobjemový odpad z firem, občané se svými vozíky budou vozit svůj odpad do sběrného dvora. Ve sběrném dvoře budou zaměstnanci TELES přijímat nebezpečný, separovaný i běžný komunální odpad. Otevírací doba je v zimním období od 1.11. do 31.3. stanovena v pracovní dny od 6,30 do 14 hodin. V letním období od 1.4. do 31.10. bude provozní doba sběrného dvora prodloužena takto: v pondělí, středu a pátek od 6,30 do 14 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 6,30 do 17 hodin a v sobotu v lichý kalendářní týden od 8 do 12 hodin. Podrobnosti o třídění odpadu se dočtete v zeleném letáku, který obdrží každá domácnost. V příštím roce se pokusíme vybudovat ještě kompostárnu na biologický odpad a skládku stavební suti, obojí zase v novém areálu TELES. Veškeré záležitosti, které se týkají odpadového hospodářství, bude řešit nová vyhláška města, která vyjde v polovině roku.

Průmyslová zóna.

V letošním roce proběhly pouze nejnutnější práce, aby se na inženýrské sítě mohla připojit firma Altec. Vybudování nového sídla firmy se jim povedlo v rekordně krátké době, prakticky za jeden jediný rok. Blahopřejeme! Bohužel, z administrativních důvodů na úrovni ministerstev a EU došlo ke čtyřměsíčnímu pozdržení čerpání finančních prostředků z předvstupního fondu EU Phare 2003. Na těchto penězích závisí i dobudování první etapy naší průmyslové zóny, kde je k dispozici ještě 4,5 ha plochy. Máme již i dva zájemce o tyto pozemky. Jsou to místní firmy, každá požaduje asi půl hektaru. Doufáme, že k uvolnění prostředků brzy dojde a že náš projekt bude vybrán, abychom v co nejbližší době mohli pozemky nabídnout investorům.

Letní sportovní areál.

Také Společný regionální operační program (SROP), ve kterém žádáme o finanční prostředky na první tři etapy našeho sportovního areálu, byl ministerstvem financí pozastaven z důvodu administrativních chyb ministerstva pro místní rozvoj. Původně mělo být o realizaci našeho projektu rozhodnuto již v listopadu, pak byl termín odsunut na polovinu ledna a nyní je vše úplně pozastaveno, takže netušíme, kdy se dozvíme konečný verdikt. Mnoho občanů vylekala zpráva, že si město bude brát na areál úvěr ve výši 60 milionů. Je to však z větší části krátkodobý překlenovací úvěr, protože peníze z EU ve výši 75% i další státní prostředky ve výši 10 až 15% přijdou až 3 měsíce po dokončení jednotlivých etap. Pak ale dojde k jednorázovým splátkám úvěru, takže město zaplatí ze svého pouze 13 milionů včetně úroků. A za těchto 13 milionů dostane dílo v hodnotě 100 milionů! To už se opravdu vyplatí. Občané se konečně dočkají vytouženého koupaliště s různými atrakcemi, zmizí škvárové hřiště i druhé hřiště obrostlé kopřivami. Místo toho získají naše děti a mládež několik kvalitních sportovišť na malý i velký fotbal, atletiku, volejbal, košíkovou, plážový volejbal atd. Školy konečně přestanou učit tělesnou výchovu v provizorních podmínkách a skončí i improvizované tréninky našich nejmladších fotbalistů. Areál přispěje ke zvýšené návštěvnosti Chotěboře z okolních obcí a ke zvýšení tržeb místních drobných podnikatelů.

Fenomén jménem hokej.

Hokejová sezóna je v plném proudu a našim borcům se daří. Zájem o tento sport je v Chotěboři veliký, o čemž svědčí hlavně návštěvnost na zimním stadionu. Ta je nejméně desetkrát vyšší než na některých fotbalových zápasech našeho “áčka” a zhruba dvaapůlkrát větší než na nedělních katolických bohoslužbách. Zimní stadion je prostě chotěbořský chrám zasvěcený hrám. Mnoha občanům města se to sice nelíbí a nemyslí si, že je to dobře, ale je to tak. Žádný jiný spolek, žádný jiný sport či kultura, o politických stranách ani nemluvě, nemají v Chotěboři tolik příznivců jako HC. Je to také poznat z velmi intenzivní internetové diskuse na Harryho webu. Město si toho je vědomo a rámci svých omezených možností HC podporuje. Nemůžeme však ani zdaleka vyhovět všem potřebám, přáním a požadavkům, byť si ceníme práce všech dobrovolníků kolem hokeje a je nám jasné, jak obtížně se dnes shánějí sponzoři. Proto nás mrzí, že snahy města dát do pořádku smluvní vztahy mezi městem a HC, aby byly v souladu se současnou legislativou, jsou někdy interpretovány jako útok na HC nebo jako neochota s HC nadále spolupracovat. Ve skutečnosti pouze využíváme služeb nové právničky městského úřadu, abychom postupně doladili naše vyhlášky a zkontrolovali všechny smlouvy, které město v minulosti uzavřelo. V rámci této inventury přišla řada i na smlouvu s HC. Pokud se naše právnička domnívá, že došlo k takovým legislativním změnám, že je nutné zahájit jednání o změně smlouvy, tak to činíme.

Pečovatelská služba, plicní středisko, kalmetizace, LSPP, stacionář.

V uplynulém roce se ve městě šířily různé fámy a obavy, které se týkaly dalšího fungování zdravotních a sociálních služeb. Město dosáhlo maxima možného a všechny služby nějakým způsobem fungují, byť občané byli v minulosti zvyklí na služby lepší. Pečovatelská služba přestala být součástí městského úřadu a stala se organizační složkou města. Dochází k úspoře mzdových nákladů a letos poprvé jsme získali půl milionu provozního příspěvku od kraje Vysočina. Pro klienty se tím nic nezměnilo. Stacionář funguje již tři čtvrtě roku jako součást Centra denních služeb, které provozuje občanské sdružení Fokus Vysočina. Na straně města to znamená úsporu jednoho milionu korun, ale služby jsou poskytovány v plném rozsahu a počet klientů se dokonce zdvojnásobil z 8 na 16! Kromě toho jsou dalším 13 klientům poskytovány terénní služby přímo doma. Nového lékaře pro plicní středisko se nepodařilo získat ani prostřednictvím výběrového řízení, většina pacientů přešla k MUDr. Velecké do Havlíčkova Brodu a s odbornou zdravotní péčí tam je spokojena. Podařilo se nám zde však udržet ordinaci pro kalmetizační sestru, aby rodiče s dětmi nemuseli také jezdit až do H. Brodu. Pronájem ordinace na poliklinice platí město, stejně jako platí pronájem ordinace pro Lékařskou službu první pomoci, kterou pro nás provozuje Baukomplex a.s. Zde je na místě připomenout, že lékařské pohotovosti zrušil stát zároveň se zrušením okresních úřadů v roce 2002. Proto se od roku 2003 ujaly organizování této péče kraje, jediný kraj Vysočina však přenesl starost o provozování LSPP na samotné obce, kterým pouze poskytuje určitý příspěvek. Dokud tuto péči zajišťoval stát prostřednictvím okresních úřadů, nikdo neviděl problém v tom, že lékaři pro dospělé ošetřovali i děti. Pak se ale přišlo na to, že podle platné legislativy by měla být zvlášť pohotovost pro děti a zvlášť pro dospělé. Pro samostatnou dětskou pohotovost však v Chotěboři není dostatek dětských lékařů, kteří by se mohli ve službách střídat. Ordinace LSPP však je schopna v případě nutnosti zajistit transport nemocného dítěte do Havlíčkova Brodu. Rozhodně nikdy nebylo a není cílem města nějaké služby rušit či likvidovat. Legislativní změny a ekonomické podmínky však způsobují, že k různým změnám občas dojít musí.

Jesle.

Při projednávání návrhu rozpočtu města na rok 2005 se narazilo i na problém vysokých nákladů na provoz jeslí, které činí 1 627 000 korun za rok. Jesle nejsou rentabilní, protože mají kapacitu pouze 15 dětí, ale musí mít samostatnou kuchyň a splňovat různé hygienické normy. Zatímco mateřská škola patří do resortu školství, jesle patří do resortu zdravotnictví a nelze z nich udělat jedno zařízení. Měsíční provozní náklad na jedno dítě umístěné v jeslích je bez potravin 9 038 Kč, rodiče doposud přispívali 300 Kč měsíčně plus 22 korun denně na nákup potravin. Rada města proto rozhodla zvýšit měsíční poplatek na 2000 korun, což by uhradilo 22,13% skutečných nákladů. Pro většinu rodičů však je tato částka příliš vysoká. Pokud by se nenašel dostatečný počet rodičů, kteří by byli ochotni se zvýšenou měrou podílet na nákladech jeslí, hrozilo by jeslím uzavření, což by jistě byla škoda. Podobné problémy řešila města velikosti Chotěboře již před 10 lety a většinou tam jesle svoji činnost skončily. Jesle se většinou udržely jen ve městech nad 20 tisíc obyvatel. Náhradní řešení by mohla poskytnout naše Mateřská škola, která by od září 2005 mohla přijímat děti již od 2 let věku. Jinou formou řešení by mohly být i soukromé jesle nebo hlídání dětí v rodinách za úplatu.

Místní části.

Pro obyvatele místních částí mám radostnou zprávu, že se pro jejich potřeby podařilo v rozpočtu udržet částku, která prakticky vyrovná dluh vlastního města vůči těmto přidruženým vesnicím. Navýšena je i částka na zimní údržbu komunikací na těchto místních částech a na letní údržbu zeleně. Snažíme se, aby v průběhu čtyřletého volebního cyklu byly finance rovnoměrně rozděleny, abychom žádné z našich vesnic nezůstali nic dlužni. Je to však velmi obtížné, protože rozpočet města je každý rok velmi napjatý. Většina investic jde do společných zařízení, jako jsou školy, skládka, odpadové hospodářství, kino, školní jídelna, atd. To, že tyto instituce či budovy sídlí přímo ve městě, ještě neznamená, že by nesloužily i obyvatelům místních částí. V rámci spravedlnosti je dobré na toto nezapomínat! Na velké investice typu lávka přes Doubravu na Bílku nebo plynofikace však nedojde ani letos. Na tyto věci prostě nezbývá, stejně jako nezbývá třeba na dlouho slibovaný výtah pro vozíčkáře v ZŠ Smetanova nebo na dětská hřiště. Všechny tyto věci jsme měli ve volebním programu a moc rádi bychom je splnili co nejdříve, ale prostě to nejde.

Závěrem.

Rád bych, aby v příštím roce ustaly různé ty žabomyší spory a aby občané města dokázali společně s radnicí táhnout za jeden provaz. Peněz je opravdu málo, ale o to více se je snažíme vynakládat co nejúčelněji. Úsporná opatření vždycky bolí, proto k nim přistupujeme jen velmi neradi. Zatím to ale jinak nejde. Jestliže jsme tentokrát museli oprávněné požadavky seškrtat o 65 milionů, mluví to samo za sebe. Pokud ale město dokáže spolu s občany, neziskovými organizacemi a  místními firmami vytvořit jeden tým, určitě se mnohé podaří a bude se nám zde všem společně žít lépe. Přál bych si i oživení místní politické scény. Po nedávných krajských volbách opět nemáme své zastoupení v krajské reprezentaci a je to velká škoda. Nebojme se být politicky aktivní a najděme si cestu do politické strany, která je našemu přesvědčení a našim zájmům nejbližší. Městu tím určitě pomůžeme.

Ing. Milan Linhart, místostarosta

Harryho Poslední Novinky

Hlavní strana

CH net

Okénko Městské policie

Design & Webmaster: JP Data Systems Chotěboř, (c) 2004